Waar kunnen we jou mee helpen?
Veelgestelde vragen
Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk?
Jazeker, wij zijn aangesloten bij het CBW, het keurmerk voor de woonbranche. Bij ons ben je zeker van jouw aankoop. Zo moeten onze voorwaarden aan landelijk gestelde richtlijnen voldoen en biedt het keurmerk onafhankelijke bescherming aan jou.
CBW-erkend: CBW-erkenning is onder andere gericht op meubelwinkels. De CBW erkenning geeft zekerheid over (aan)betalen, annulering, levertijd, vervoer en garantie. Daarnaast zijn wij met onze CBW-erkenning ook aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen. De consument kan deze geschillencommissie inschakelen, welke een geschil dan onafhankelijk beoordeelt.
Hoe lang heb ik garantie?
Bij HomeLivingXL staat kwaliteit voorop. Wij zijn aangesloten bij het CBW, het keurmerk voor woonwinkels. De CBW voorwaarden zijn landelijk geregeld. In deze voorwaarden worden de aanbetalingsregeling en een onpartijdige klachtafhandeling toegelicht. Er geldt standaard een garantie van twee jaar onder de CBW voorwaarden. Indien gewenst is het mogelijk om bij sommige meubels ook een aanvullende garantiepakket tot 5 jaar af te nemen. Voor vragen over aanvullende garantiemogelijkheden kan je terecht bij één van onze adviseurs in de winkel of neem contact op via telefoon nummer : 071 785 6700.
Wanneer je een vraag hebt of een gebrek wilt melden, kun je een e-mail sturen naar
klantenservice@homelivingxl.nl met een duidelijke omschrijving en jouw ordernummer. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen vragen wij je, indien mogelijk, een duidelijke foto en film bij te voegen.
Hebben jullie ook producten op voorraad?
Dit varieert. Indien je zeker wilt zijn of een product op voorraad is kan je contact opnemen met onze winkel via telefoonnummer 071 785 6700. Verder hebben wij een outlet; Hierin staan naast showmodellen ook veel nieuwe meubels die worden uitverkocht. Een aantal meubels in onze outlet kan op deze website bekeken worden, maar omdat het assortiment in de outlet dagelijks wisselt adviseren we om langs te komen bij onze winkel voor het meest recente aanbod.
Hoe kan ik meer informatie over een product krijgen?
Wanneer je een bezoek brengt aan onze winkel staan onze medewerkers vanzelfsprekend altijd voor je klaar en kun je terecht met alle vragen die je hebt over onze producten. Natuurlijk is er op onze website ook de mogelijkheid meer informatie te krijgen bij onze producten. Als je een productpagina opent, kan je een vraag stellen door op “Stel zelf een vraag” te klikken. Natuurlijk kan je ook contact met ons opnemen via info@homelivingxl.nl
Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen die op deze website vermeld staan zijn prijzen inclusief 21% BTW.
Kan ik bij aflevering pinnen
Ja, al onze bezorgers hebben een mobiele pinautomaat bij zich. De meeste banken hanteren wel een maximum PIN bedrag per dag tussen de €1.000,- en €2.500. Als je een bedrag hoger dan € 1.000,- wilt pinnen, dan adviseren wij je om jouw maximum PIN bedrag na te kijken, zodat je deze limiet eventueel voor één dag kunt verhogen om het desgewenste bedrag te kunnen pinnen bij levering.
Is het mogelijk om uitgesteld te betalen?
Het volledige bedrag moet voldaan worden op het moment van leveren. Wel kan er in termijnen betaald worden. Omdat sommige producten een lange levertijd hebben, kan er in deze periode in termijnen betaald worden. Voor vragen hierover kunt u het beste contact opnemen met de winkel via 071 785 6700 of via info@homelivingxl.nl
Kan ik ook per bank betalen?
Ja, dit is mogelijk. Wel vragen wij je dan om minimaal 1 werkdag voor de bezorging te betalen. Wij hebben dan de tijd om na te gaan of je betaling bij ons is binnengekomen, zodat we je meubels op de afgesproken dag kunnen bezorgen.
Kan ik betalen met creditcard?
De aanbetaling in onze webshop kan met creditcard betaald worden. In onze winkel en bij de bezorging is het niet mogelijk om te betalen met een creditcard.
Is jullie winkel rolstoel vriendelijk?
Onze gehele winkel is rolstoelvriendelijk. Ons winkelpand bestaat uit 3 verdiepingen en heeft een lift.
Zijn jullie ook geopend op zon- en feestdagen?
Wij zijn elke zondag geopend van 12:00 tot 17:30 uur (m.u.v. feestfagen)
Kan ik gratis parkeren bij jullie winkel?
Je kunt bij HomelivingXL gratis en voor de deur parkeren.
Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?
Homeliving XL respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.
Ruilen en retourneren?
Heb je een product via het internet of de telefoon besteld en ben je toch niet helemaal tevreden? De kosten van het retourneren zijn wel voor jezelf, natuurlijk mag je het ook zelf komen langsbrengen. Sommige producten zijn uitgezonderd van retourrecht, bijvoorbeeld omdat je deze zelf specificeert en deze op maat worden gemaakt.
Wat moet ik doen als mijn product niet in orde is?
Je kunt onze serviceafdeling bellen op nummer 071 785 6700
Je kunt ook direct een mail sturen naar info@homelivingxl.nl onder vermelding van je ordernummer en liefst met een foto van het gebrek. Dan kan er zo snel mogelijk worden bekeken hoe dit opgelost kan worden en nemen wij contact met je op.
Bezorgen jullie de producten thuis?
Onze producten kunnen bezorgd of afgehaald worden. Aan het afhalen zijn uiteraard geen kosten verbonden.
Wat kan je verwachten van onze eigen bezorgdienst?
Bij aflevering van de artikelen zorgen onze eigen vakkundige mensen ervoor dat de artikelen op de juiste plaats worden neergezet en uitgepakt. In de meeste gevallen monteren wij het meubel. Verpakkingsmaterialen nemen wij helaas niet mee. We controleren de artikelen samen en als alles klopt reken je af. De betaling kan via ons mobiele PIN apparaat. **
*Met uitzondering van de Waddeneilanden en een aantal postcodegebieden in België.
Hoe weet ik dat mijn bestelling binnen is?
Zodra je bestelling bij ons binnen is, nemen wij contact op. Indien je hebt gekozen voor het laten bezorgen van je bestelling maken wij ook gelijk een bezorgafspraak.
Moet ik de hele dag thuis blijven als mijn meubelen worden bezorgd?
Tijdens het plannen van een bezorgafspraak kan je wel een voorkeurs dagdeel aangeven waar wij uiteraard rekening mee houden. Helaas kunnen wij i.v.m. meerdere leveringen verspreid over de dag niet een exact tijdstip aangeven.
Moet ik helpen tillen als mijn bestelling wordt bezorgd?
Onze bezorgdienst bestaat uit twee medewerkers die de spullen netjes komen afleveren. Indien je hebt gekozen voor de all-in bezorgmethode zullen deze medewerkers het meubel monteren en zetten deze gelijk op de juiste plaats voor je. Je kunt onder het genot van een kopje koffie toekijken hoe jouw nieuwe meubels door onze kanjers bij je worden afgeleverd.
Zijn de bezorgkosten hoger als ik in een flat woon?
Onze eigen bezorgdienst brengt geen kosten in rekening als jouw meubelen met de lift naar boven kunnen. Ook brengen wij jouw meubelen tot en met de 3e verdieping met de trap als er geen lift is, of als deze niet in de lift passen. Meubels die via de trap bezorgd moeten worden moeten natuurlijk passen door de trappengang. Indien het niet mogelijk is om de meubels via de trap of met de lift naar boven te brengen, kan er indien gewenst een verhuislift ingeschakeld worden. De kosten hiervan komen echter wel voor jouw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Is levering in het buitenland mogelijk?
Ja, levering in het buitenland is vaak ook mogelijk. De kosten variëren per land. Je kunt hiernaar informeren bij onze collega’s via tel nummer: 071 785 6700
Ik vraag me af of mijn meubel naar boven past. Moet ik ergens rekening mee houden?
Bepaalde meubels zijn erg groot en worden in één geheel geleverd. Als je een draaitrap hebt of een smal trappenhuis, is het vaak moeilijk in te schatten of je meubelen via de trap naar boven gaan. Ook een lift is niet altijd geschikt om je meubelen naar boven te brengen. De meeste meubels met een lengte boven de 200 cm, passen niet meer in een (kleine) lift. Als je twijfelt of je meubelen naar boven kunnen worden gebracht, dan adviseren wij om contact op te nemen met onze afdeling planning. Als het niet mogelijk is om via de trap of met de lift je meubelen naar boven te brengen, dan kan het ook nog met een verhuislift. De kosten hiervan komen echter wel voor jouw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Zit je met vragen? Wij helpen je graag verder
Bel 071 785 67 00
Spreek met een medewerker
info@homelivingxl.nl
Stuur ons een mail
Route naar winkel
Open link naar Google Maps