Menu Sluiten
FAQ

Waar kunnen we u mee helpen?

Heeft u een vraag? Misschien vindt u het antwoord op uw vraag op deze pagina. U kunt natuurlijk altijd telefonisch contact met ons opnemen of per mail! We helpen u graag. 

Veelgestelde vragen

Jazeker, wij zijn aangesloten bij het CBW, het keurmerk voor de woonbranche. Bij ons bent u zeker van uw aankoop. Zo moeten onze voorwaarden aan landelijk gestelde richtlijnen voldoen en biedt het keurmerk u onafhankelijke bescherming.

CBW-erkend: CBW-erkenning is onder andere gericht op meubelwinkels. De CBW erkenning geeft zekerheid over (aan)betalen, annulering, levertijd, vervoer en garantie. Daarnaast zijn wij met onze CBW-erkenning ook aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen. De consument kan deze geschillencommissie inschakelen, welke een geschil dan onafhankelijk beoordeelt.

Bij HomeLivingXL staat kwaliteit voorop. Wij zijn aangesloten bij het CBW, het keurmerk voor woonwinkels. De CBW voorwaarden zijn landelijk geregeld. In deze voorwaarden worden de aanbetalingsregeling en een onpartijdige klachtafhandeling toegelicht. Er geldt standaard een garantie van twee jaar onder de CBW voorwaarden. Indien gewenst is het mogelijk om bij sommige meubels ook een aanvullende garantiepakket tot 5 jaar af te nemen. Voor vragen over aanvullende garantiemogelijkheden kunt u terecht bij één van onze adviseurs in de winkel of neem contact op via telefoon nummer : 071 785 6700.

Wanneer u een vraag heeft of een gebrek wilt melden, kunt u een e-mail sturen naar 

klantenservice@homelivingxl.nl met een duidelijke omschrijving en uw ordernummer. Om u zo snel mogelijk te kunnen helpen vragen wij u, indien mogelijk, een duidelijke foto en film bij te voegen.

Dit varieert. Indien u zeker wilt zijn of een product op voorraad is kunt u contact opnemen met onze winkel via telefoonnummer 071 785 6700. Verder hebben wij een outlet; hierin staan naast showmodellen ook veel nieuwe meubels die worden uitverkocht. Een aantal meubels in onze outlet kan op deze website bekeken worden, maar omdat het assortiment in de outlet dagelijks wisselt adviseren we om langs te komen bij onze winkel voor het meest recente aanbod.

Wanneer u een bezoek brengt aan onze winkel staan onze medewerkers vanzelfsprekend altijd voor u klaar en kunt u terecht met alle vragen die u heeft over onze producten. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen via info@homelivingxl.nl

Alle prijzen die op deze website vermeld staan zijn prijzen inclusief 21% BTW.

Ja, al onze bezorgers hebben een mobiele pinautomaat bij zich. De meeste banken hanteren wel een maximum PIN bedrag per dag tussen de €1.000,- en €2.500. Als u een bedrag hoger dan € 1.000,- wilt pinnen, dan adviseren wij u om het maximum PIN bedrag na te kijken, zodat u deze limiet eventueel voor één dag kunt verhogen om het desgewenste bedrag te kunnen pinnen bij levering.

Het volledige bedrag moet voldaan worden op het moment van leveren. Wel kan er in termijnen betaald worden. Omdat sommige producten een lange levertijd hebben, kan er in deze periode in termijnen betaald worden. Voor vragen hierover kunt u het beste contact opnemen met de winkel via 071 785 6700 of via info@homelivingxl.nl

Ja, dit is mogelijk. Wel vragen wij u dan om minimaal 1 werkdag voor de bezorging te betalen. Wij hebben dan de tijd om na te gaan of uw betaling bij ons is binnengekomen, zodat we uw meubels op de afgesproken dag kunnen bezorgen.

De aanbetaling in onze webshop kan met creditcard betaald worden. In onze winkel en bij de bezorging is het niet mogelijk om te betalen met een creditcard.

Onze gehele winkel is rolstoelvriendelijk. Ons winkelpand bestaat uit 3 verdiepingen en heeft een lift.

Wij zijn elke zondag geopend van 12:00 tot 17:30 uur (m.u.v. feestfagen)

U kunt bij HomelivingXL gratis en voor de deur parkeren.

Homeliving XL respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

Heeft u een product via het internet of de telefoon besteld en bent u toch niet helemaal tevreden? Het is (vaak) mogelijk om uw product te ruilen of retourneren. De kosten van het retourneren zijn wel voor uzelf, natuurlijk mag u het ook zelf komen langsbrengen. Sommige producten zijn uitgezonderd van retourrecht, bijvoorbeeld omdat u deze zelf specificeert en deze op maat worden gemaakt.

U kunt onze serviceafdeling bellen op nummer 071 785 6700

U kunt ook direct een mail sturen naar info@homelivingxl.nl onder vermelding van uw ordernummer en liefst met een foto van het gebrek. Dan kan er zo snel mogelijk worden bekeken hoe dit opgelost kan worden en nemen wij contact met u op.

Onze producten kunnen bezorgd of afgehaald worden. Aan het afhalen zijn uiteraard geen kosten verbonden.

Bij aflevering van de artikelen zorgen onze eigen vakkundige mensen ervoor dat de artikelen op de juiste plaats worden neergezet en uitgepakt*. In de meeste gevallen monteren wij het meubel. Verpakkingsmaterialen nemen wij niet mee. We controleren de artikelen samen en als alles klopt rekent u af. De betaling kan via ons mobiele PIN apparaat.

*Met uitzondering van de Waddeneilanden en een aantal postcodegebieden in België.

Zodra uw bestelling bij ons binnen is, nemen wij contact op. Indien u hebt gekozen voor het laten bezorgen van uw bestelling maken wij ook gelijk een bezorgafspraak.

Tijdens het plannen van een bezorgafspraak kunt u wel een voorkeurs dagdeel aangeven waar wij uiteraard rekening mee houden. Helaas kunnen wij i.v.m. meerdere leveringen verspreid over de dag niet een exact tijdstip aangeven.

Onze bezorgdienst bestaat uit twee medewerkers die de spullen netjes komen afleveren. Indien u heeft gekozen voor de all-in bezorgmethode zullen deze medewerkers het meubel monteren en zetten deze gelijk op de juiste plaats voor u.  U kunt onder het genot van een kopje koffie toekijken hoe uw nieuwe meubels door onze kanjers bij u worden afgeleverd.

Onze eigen bezorgdienst brengt geen kosten in rekening als uw meubelen met de lift naar boven kunnen. Ook brengen wij uw meubelen tot en met de 3e verdieping met de trap als er geen lift is, of als deze niet in de lift passen. Meubels die via de trap bezorgd moeten worden moeten natuurlijk passen door de trappengang. Indien het niet mogelijk is om de meubels via de trap of met de lift naar boven te brengen, kan er indien gewenst een verhuislift ingeschakeld worden. De kosten hiervan komen echter wel voor uw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Ja, levering in het buitenland is vaak ook mogelijk. De kosten variëren per land. U kunt hiernaar informeren bij onze collega’s via tel nummer: 071 785 6700

Bepaalde meubels zijn erg groot en worden in één geheel geleverd. Als u een draaitrap heeft of een smal trappenhuis, is het vaak moeilijk in te schatten of u meubelen via de trap naar boven gaan. Ook een lift is niet altijd geschikt om uw meubelen naar boven te brengen. De meeste meubels met een lengte boven de 200 cm, passen niet meer in een (kleine) lift. Als u twijfelt of uw meubelen naar boven kunnen worden gebracht, dan adviseren wij om contact op te nemen met onze afdeling planning. Als het niet mogelijk is om via de trap of met de lift uw meubelen naar boven te brengen, dan kan het ook nog met een verhuislift. De kosten hiervan komen echter wel voor uw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Wij helpen u graag!

Bezoek ons

Meubelplein 7, Leiderdorp

Bel ons

071 785 67 00

E-mail ons

info@homelivingxl.nl